اخبار شرکت گامادسک (Help Desk)

اراده دهنده خدمات هلپ‌دسک

اخبار شرکت گامادسک (Help Desk)

اراده دهنده خدمات هلپ‌دسک

در اوایل سال 1389 بانک رفاه که یکی از مشتریان داده پردازی بود، در مورد سامانه گاما آگاه شده بود، از اینرو خواهان به کار گیری گاما برای مدیریت درخواستهای IT خود در سطح شعبه استفاده کند. با این که سامانه صرفا یک Ticketing بود و بخش تجهیزات، شناسنامه تجهیزات، و انبار قطعات هنوز در گاما ایجاد نشده بود، با توجه به تیم توانمندی که در اختیار داشتیم، به سرعت این بخشها را توسعه دادیم. خوشبختانه بانک رفاه هم اکنون یکی از مشتریان فعال و خوب ما در زمینه استفاده از گاما می‌باشد.

این ایده که نرم‌افزار مدیریت درخواستی که برای خودمان و رفع مشکل خودمان تولید کرده بودیم، توانسته بود در یکی از بانکهای کشور آن هم در سراسر کشور و در سطح شعب راه‌اندازی گردد، انرژی دوچندانی به ما برای ادامه راه داد. البته در این راه پر پیچ و خم حتما اشتباهاتی هم داشته‌ایم و ایمان داریم که مسیر کارآفرینی بجز پیمودن این راه دشوار اما زیبا نیست. در این مسیر است که ما رشد می‌کنیم و اعتقاد داریم که این هنوز اول راه است…

  • ۰
  • ۰

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ساری یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با ماموریت انتقال کلان مواد نفتی ایفای نقشی موثر در تامین انرژی بخش‌های مختلف صنعتی و بهینه سازی اقتصاد ملی را به عهده دارد. بعد از راه‌اندازی و استقرار گاما در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفتی تهران که بسیار مورد توجه این شرکت قرار گرفت، گاما ماموریت یافت تا در 13 منطقه از کشور، نرم‌افزار هلپ‌دسک گاما را نصب کند که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ساری یکی از این مناطق است.

مهم‌ترین مشکلات موجود قبل از استقرار گامادسک

در زیر، بخشی از مهم‌ترین مشکلات موجود قبل از پیاده‌سازی گامادسک در این شرکت آورده شده است:

  • در دسترس نبودن آمار دقیق از تجهیزات IT شرکت
  • نبود گزارش دقیق از مصرف قطعات و خرابی آنها
  • نبود گزارش‌های مدیریتی و عملیاتی از جمله اقدام‌های کارشناسی و انبار
  • میزان خرابی دستگاه‌ها

برنامه راه‌اندازی گامادسک

نرم‌افزار Help Desk گاما در سال 1396 در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ساری نصب گردید و بعد از فاز ورود اطلاعات (Data Entry) برخی از مهم‌ترین فرایندهای IT این شرکت برای رفع چالش‌های ذکر شده در بالا تعریف شد که به شرح زیر می‌باشد:

  • فرایند مدیریت درخواستهای پشتیبانی
  • فرایند مدیریت تجهیزات فناوری اطلاعات
  • فرایند مدیریت انبار و مصرف قطعات

مهم‌ترین دستاوردهای پیاده‌‎سازی گامادسک

از جمله مهم‌ترین نتایج بدست آمده بعد از پیاده‌سازی نرم‌افزار هلپ‌دسک گاما در این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزارش‌های جامع عملیاتی و مدیریتی
  • فرایند مدیریت انبار و مصرف قطعات
  • فرایند مدیریت تجهیزات فناوری اطلاعات
  • بازدید دوره‌ای (PM)

جمع‌بندی

این تجربه موفق با کمک همکاران بسیار خوب و خبره شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ساری از جمله آقای فرزین ممکن شد که جا دارد تشکر ویژه‌ای به عمل آوریم.

 

نقل قولی مستقیم از آقای فرزین: یکی از مزیت‌های گاما، گزارش‌های جامع عملیاتی و مدیریتی آن است. گزارش‌هایی که به صورت ماهانه و سالانه در دسترس ما قرار می‌گیرد. در بخش انبار و تجهیزات هم با داشتن اطلاعات دقیق، کمک شایانی به ما کرده است.

این‌گونه بود که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ساری نیز رهسپار سفر مدیریت خدمات فناوری اطلاعات شد.

 

منبع: هلپ دسک گاما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی