اخبار شرکت گامادسک (Help Desk)

اراده دهنده خدمات هلپ‌دسک

اخبار شرکت گامادسک (Help Desk)

اراده دهنده خدمات هلپ‌دسک

در اوایل سال 1389 بانک رفاه که یکی از مشتریان داده پردازی بود، در مورد سامانه گاما آگاه شده بود، از اینرو خواهان به کار گیری گاما برای مدیریت درخواستهای IT خود در سطح شعبه استفاده کند. با این که سامانه صرفا یک Ticketing بود و بخش تجهیزات، شناسنامه تجهیزات، و انبار قطعات هنوز در گاما ایجاد نشده بود، با توجه به تیم توانمندی که در اختیار داشتیم، به سرعت این بخشها را توسعه دادیم. خوشبختانه بانک رفاه هم اکنون یکی از مشتریان فعال و خوب ما در زمینه استفاده از گاما می‌باشد.

این ایده که نرم‌افزار مدیریت درخواستی که برای خودمان و رفع مشکل خودمان تولید کرده بودیم، توانسته بود در یکی از بانکهای کشور آن هم در سراسر کشور و در سطح شعب راه‌اندازی گردد، انرژی دوچندانی به ما برای ادامه راه داد. البته در این راه پر پیچ و خم حتما اشتباهاتی هم داشته‌ایم و ایمان داریم که مسیر کارآفرینی بجز پیمودن این راه دشوار اما زیبا نیست. در این مسیر است که ما رشد می‌کنیم و اعتقاد داریم که این هنوز اول راه است…

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مدیریت آسان نیست. حتی با وجود تجربه‌هایی که از قبل دارید یا حتی با وجود صد‌ها منبع برای کمک به شما. اگر برای اولین بار است که قدم در یک نقش مدیریتی می‌گذارید، این شرایط می‌تواند کمی‌شبیه به پریدن از هواپیما باشد. شما مسئول رفاه‌، تولید و موفقیت تیمی ‌از یک شرکت یا سازمان هستید و کسی هستید که اگر مشکلی پیش بیاید، به او متوسل می‌شوند‌.

چگونه مدیر موفقی باشیم

برای سازگاری با موقعیت جدید‌، به خصوص به عنوان تجربه مدیریت اول، زمان می‌برد و خسته شدن در این مرحله نیز عادی است. فقط به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و باید از یک جایی شروع کنید.

خصوصیات یک مدیر خوب

ما چهار ویژگی اصلی یک مدیر خوب را بیان میکنیم که از برخی رهبران باتجربه، مشاوره گرفته شده است.

همکار بودن

ایجاد یک محیط مشارکتی که همه افراد احساس شنیده شدن، احترام و ارزش خود را داشته باشند‌، گامی ‌اساسی برای مدیران جدید است. داشتن تیمی‌که با هم کار کنند، فرهنگ استقبال و حمایت از شرکت را ایجاد می‌کند. به عنوان یک مدیر‌، می‌توانید با نشان دادن اشتیاق و مثبت بودن برای کار خود و همچنین تجسم فرهنگ شرکت‌، این کار را تشویق کنید.

سامر سالومونسن‌، مدیر ارشد سابق در شرکت گروو (یک شرکت آموزش ویدیویی دیجیتالی)، تفویض وظایف، تشویق ارتباط‌‌ها و بازخورد از طریق جلسات منظم یک به یک و اولویت قرار دادن اعتماد متقابل در بین تیم را پیشنهاد میکند.

رشد گرا

به عنوان مدیر‌، به پیشرفت کارمندان خود (به صورت فردی و جمعی) توجه کنید. کارگران خود را در سطح شخصی بشناسید تا بتوانید به آن‌ها کمک کنید تا از علاقه و استعداد خود استفاده کنند. در شناسایی و رفع موانع کار کنید تا کارمندان شما بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

ویل اسدایل‌، معاون رئیس بازاریابی در Homebase (یک خرده فروشی که کار پرورش گل و گیاه را انجام می‌دهد)، به مدیران پیشنهاد می‌کند یک هدف را متمرکز بر پیشرفت یک فرد (یا افراد) در تیم خود بگذارید که به نتیجه کسب و کار شما مرتبط نیست. این کار می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس شود. مثل یادگیری یک زبان جدید.

ارتباط عالی

ارتباطات یک نیروی محرکه برای تقریباً همه کار‌هایی است که ما به عنوان انسان انجام می‌دهیم و داشتن یک ارتباط گویای واضح به عنوان یک مدیر، امری حیاتی است. شما باید انتظارات مشخصی را برای کارمندان خود تعیین کنید، در مورد موضوعات مهم شفاف باشید و دستورالعمل‌هایی را برای دادن و دریافت بازخورد تعیین کنید.

سالومونسن گفت که برای ایجاد تفکر اصیل‌، مدیران باید یک فرهنگ فراگیر ایجاد کنند که همه بتوانند نگرانی‌ها‌، نظرات و ایده‌های خود را بیان کنند. با ارائه مثال‌، اصالت و آسیب‌پذیری را تشویق کنید. از تیم خود کمک بخواهید و به تیم خود، روی آورید. مکالمه‌ای را شروع کنید و ارتباطات گسترد‌ه‌ای داشته باشید.

ضربه محور

یانیو مسجدی‌، مدیر ارشد بازاریابی Nextiva (یک اپراتور voip) گفت که مدیران جدید، باید کمی ‌وقت بگذارند تا نقاط قوت هر یک از اعضای تیم را بشناسند تا در جایی که به پشتیبانی بیشتری نیاز دارید، از آن‌ها کمک بگیرند. مسجدی همچنین توصیه می‌کند که در کنار تیم خود یاد بگیرید. کارمندان می‌بینند که شما برای پیشرفت کار می‌کنید‌، که باعث الهام و انگیزه آن‌ها می‌شود تا در نقش ‌های خود بهتر عمل کنند.

رفتار‌هایی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

مدیران جدید در اوایل مدیریت خود، برخی کار‌هایی که نباید انجام دهند را انجام می‌دهند که این موضوع بسیار رایج است. بدون راهنمایی صحیح‌، ما معمولاً می‌بینیم مدیرانی که برای بار اول مدیر شد‌ه‌اند، در دام رفتار‌های مشترک افتاده‌اند.

سالومونسن، شش رفتار مدیریتی را برای جلوگیری از این موارد ذکر کرد:

  • فقط هنگام بازبینی عملکرد یا هنگام بروز مشکل، بازخورد ارائه دهید
  • مدیریت خرد به جای اعتماد به تیم خود
  • دلیل نتوانستن‌‌ها را سئوال کنید یا بازخورد خود را بگویید یا رسیدگی کنید
  • ایده‌‌های جذاب را با ذهن‌‌های انتقادی جایگزین کنید
  • از مکالمات و ارتباطات دشوار اجتناب کنید. حتی اگر ضروری باشد
  • انتظارات را به گون‌های تنظیم کنید که خیلی کم یا خیلی زیاد با اهداف نباشد

منبع: چگونه یک مدیر باشیم ، گامادسک

  • محمدحسین خان محمدی
  • ۰
  • ۰

گردش کار شامل الگویی تنظیم شده و قابل تکرار از فعالیت‌های کسب و کار است که توسط سازمان به صورت اتوماتیک، منابع را به فرایندهایی تبدیل می‌کند که خدمات را ارائه می‌دهد یا اطلاعات مربوط به فرآیند را تغییر می‌دهد. ساده‌تر بگوییم‌، “گردش کار، مراحل مربوط به روند انجام کار را مشخص می‌کند.”

گردش کار

گردش کار در کسب و کار، فرایندی قابل تکرار است که شامل مجموعه‌‍‌ای از وظایف است که معمولاً باید در یک توالی خاص انجام شود. این کار تا زمانی که از مرحله به مرحله دیگر جریان دارد، ادامه می‌یابد. گردش کار برای اطمینان از اجرای هربار فرآیند‌های مهم به روش صحیح، مفید است. به عنوان مثال‌، ممکن است بخواهید یک گردش کار فرآیندی را برای کارمندان جدید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که همه کارمندان جدید، اطلاعات‌، سیاست‌ها و منابع مورد نیاز برای انجام کار خود را دریافت می‌کنند.

در این مقاله‌، ما به شما توضیح خواهیم داد که چرا کسب و کار شما به گردش کار کارآمد نیاز دارد و نمونه‌ای از گردش کار را برای کمک به شما نشان خواهیم داد.

تاریخچه مختصری از روند کار فرآیند

مفهوم گردش کار را می‌توان در فردریک تیلور و هنری گانت‌، دو مهندس مکانیک در اوایل قرن بیستم جستجو کرد که به دنبال بهبود بهره‌وری صنعتی بودند. تحقیق و پژوهش آنها، منجر به مطالعات و در نهایت به راه افتادن در این بخش شد که فعالیت‌های زائد کارکنان برای انجام یک کار یا مجموعه‌ای از کارها را‌ اندازه‌گیری می‌کرد. بنابراین روشی را تعریف می‌کنند که کارمندان باید برای انجام شغل یا مهارت خود، دنبال کنند.

علاوه بر این‌، هنری گانت نمودار گانت را ایجاد کرد (یک نمودار میله‌ای که برای پیگیری بصری وظایف و نقاط عطف در یک برنامه پروژه استفاده می‌شود). نمودارهای گانت برای مدیریت ده‌ها پروژه‌های مهم از جمله ساخت سد و سیستم بزرگراه بین ایالتی مورد استفاده قرار گرفته است.

مقاله مرتبط: نمودار گانت را بیشتر بشناسید

با رشد صنعت و تولید‌، نیروی کار نیز رشد کرد. نمودار گانت به مدیران و صاحبان مشاغل کمک کرد تا بهترین و ساده‌ترین روش‌های انجام کار را دریابند.

مدیران برای کار با نمودارهای گانت، قادر به درک و پیگیری موارد زیر بودند:

  • چه کارهایی باید انجام شود.
  • چه کسی مسئول هر کار بود.
  • چه مدت طول می‌کشد تا هر کار انجام شود.

درک این اطلاعات، ساده‌سازی فرآیندها و اطمینان از اختصاص افراد مناسب به وظایف صحیح و وجود منابع کافی برای تکمیل کار را آسان می‌کند.

چرا به گردش کار نیاز دارید؟

شما ممکن است ایده خوبی از مراحلی که برای انجام کار خود باید انجام دهید‌، داشته باشید و در این مسیر در برابر گره خوردن یا تغییر در این مراحل، مقاومت کنید. این قابل درک است زیرا مردم به طور کلی تغییر را دوست ندارند. غالباً مردم تصور می‌کنند کاری که می‌کنند بهترین راه است زیرا این روشی است که همیشه انجام داده‌اند. با این حال‌، ایده خوبی است که به ایجاد گردش کار برای رویه‌های معمول که اغلب به دلایل زیر تکرار می‌شوند‌، نگاهی بیندازید.

بهبود عملکردهای کسب و کار

با تعریف مراحل و توالی‌های خاص مورد نیاز برای انجام یک کار‌، می‌توانید با اطمینان از اتمام کار توسط افراد مناسب‌، اتمام کار به ترتیب و در یک بازه زمانی مشخص‌، عملیات تجاری را بهبود بخشید. گردش کار می‌تواند برای یک نفر یا برای گروهی از افراد طراحی شود که نقش آنها و تعیین تکالیف آنها به یکدیگر بستگی دارد. به عنوان مثال‌، یک گردش کار ساده می‌تواند روند تأیید محتوا را در یک راهنمای نصب نرم‌افزار توصیف کند:

  1. یک نویسنده فنی، دستورالعمل نصب را براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از متخصصان موضوع‌، مستند می‌کند.
  2. سند برای بررسی به کارشناسان موضوع ارسال می‌شود.
  3. نویسنده تغییرات را بر اساس مرور لیست می‌کند.
  4. سند برای بررسی نهایی ارسال می‌شود.
  5. سند تأیید یا رد می‌شود.
  6. (رد شد) نویسنده پیش نویس را اصلاح کرده و دوباره ارسال می‌کند.
  7. (پذیرفته شده) سند منتشر شده است.

نوشتن مراحل دقیقاً یک جریان کار نیست‌، اما شروع خوبی است. رسمیت و تجسم این جریانهای کاری‌، مانند مثالی که در زیر نشان داده شده است‌، به دیگران کمک می‌کند تا این فرایندها را درک کنند و کسب و کار شما را کارآمدتر کنند. کمی‌ بعد ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه گردش کار را نمودار کنید.

فرآیندها و فعالیتهای زائد را از بین ببرید

شرکت‌های نوپا معمولاً کوچک هستند و در مقایسه با بنگاه‌های بالغ‌تر‌، فرآیندها و فعالیت‌های کمتری دارند. استفاده از نمودارهای گردش کار و به روزرسانی آنها همزمان با رشد شرکت‌، می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر کارمندان را رد کنید و زباله‌ها را بهتر از مشاهده و تلاش برای ردیابی گردش کار با چشمان خود حذف کنید.

پیاده‌سازی گردش کار در فعالیتهای روزمره به شما امکان می‌دهد که کل عملیات را از ابتدا تا انتها مشاهده کنید. برای شما آسان‌تر می‌شود که تغییرات را برای بهبود گردش کار و خلاص شدن از مراحل‌، نقش‌ها و فعالیت‌های غیر ضروری وارد کنید.

هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهید

نمودار گردش کار می‌تواند به شما در تعریف بهترین روش‌ها و ساده‌سازی فعالیت‌های کسب و کار شما کمک کند. با ساده شدن فرایندها، کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود‌ که ممکن است دریابید برای انجام کار به منابع کمتری نیاز دارید. این می‌تواند با افزایش سود شما هزینه‌های شما را کاهش دهد؛ زیرا همچنان می‌توانید با منابع کمتری اهداف و اهداف مشابه را برآورده کنید.

به سرعت به مسائل یا مشکلات پاسخ دهید

در زمان‌های قدیم‌، مانند دهه 80‌، نمودارهای گردش کار (یا همان دیاگرام) روی کاغذ ترسیم می‌شدند‌ و به روزرسانی این نمودارها برای رسیدگی به تغییرات فرایندها کار سختی بود. به همین دلیل‌، برخی از مشاغل “مطابق راه خود” تنظیم شده بودند و انعطاف‌پذیر نبودند و در پاسخگویی به تغییر بازارها و تحول تقاضای مشتری انعطاف‌پذیر نبودند.

با جهانی شدن اقتصاد و گسترش شرکت‌ها به خارج از مرزهای بومی‌خود‌، درک فرآیندهای کسب و کار و گردش کار از اهمیت بیشتری برخوردار بود تا بتوانند در بازارهای خود با اهمیت بمانند. اما روند ایجاد نمودار گردش کار هنوز بسیار خسته کننده و همچنان روی کاغذ بود‌، به این معنی که گردش کار پس از انتشار و اجرا می‌تواند خیلی زود منسوخ شود.

در دهه 90‌، نرم افزار مدیریت گردش کار ایجاد شد تا نمودارهای گردش کار مبتنی بر کاغذ را با نمودارهای جریان الکترونیکی جایگزین کند که می‌تواند در رایانه ذخیره شود و با چند کلیک به روز شود. تا سال 2005‌، سیستم‌های مدیریت گردش کار مبتنی بر نرم‌افزار با افزودن ابزارهای مدل سازی فرآیند کسب و کار و علامت گذاری (BPMN) قویتر شدند.

انتقال وظایف گردش کار و مدل سازی مشاغل به سیستم‌های مبتنی بر نرم‌افزار‌، ایجاد تغییرات در نمودار و پاسخ دادن به تغییرات را فقط با چند کلیک ماوس برای مدیران بسیار آسان می‌کند.

فرآیندها را خودکار کنید

گردش کار، می‌تواند به فرآیند کسب و کار شما کمک کند. به عنوان مثال‌، برای ماندن یا خرید کردن مشتری، می‌توان اقدامات خاصی مانند ایمیل و پیشنهادات ویژه را برای آنها فرستاد تا به خرید مجدد ترغیب شوند. این نوع اتوماسیون می‌تواند فروشندگان را متمرکز کند تا در یافتن مشتریان جدید متمرکز شوند و همچنین بخش پاسخگویی به مشتری برای رسیدگی به هرگونه مشکل یا مشکلی که مشتریان ممکن است روبرو کنند‌، پاسخگو باشند.

گردش کار می‌تواند به شما کمک کند تا در یک فرآیند انجام کارهای ساده مانند ارسال موارد کار از یک کارمند به کارمند دیگر‌، به صورت خودکار ببینید که در آن چندین نفر به ترتیب خاصی وظایف خاص خود را انجام می‌دهند. اتوماسیون می‌تواند تجزیه و تحلیل عملیات کسب و کار‌، دیدن روندها‌، آمادگی برای خطرات و برنامه‌ریزی برای توسعه را آسان کند.

نمونه‌‌ای از گردش کار

ترسیم یک روند کار، محدود به نقشها یا سازمانهای خاصی در یک سازمان نیست. گردش کار می‌تواند برای هر بخشی که علاقمند به انجام کار با حداکثر کارآیی از جمله مهندسی‌، بازاریابی‌، تولید‌، منابع انسانی‌، فروش‌، فناوری اطلاعات و عملیات است‌، مفید باشد.

نمودار جریان فرآیند استخدام را می‌توانید در پایین مشاهده نمایید:

گردش کار

منبع: گامادسک

  • محمدحسین خان محمدی
  • ۰
  • ۰

ویژگی‌های زیادی در سیستم تیکتینگ یک Help Desk وجود دارد و تکامل این سیستم‌ها طی دو دهه گذشته سریع بوده است. این سیستم‌ها در ابتدا برای جایگزینی اکسل و کمک به متخصصان هلپ‌دسک در حل مسائل مشتری معرفی شده اند؛ اما اکنون بنای اصلی از عملیات میز کمک در سراسر جهان هستند. در اینجا 12 ویژگی از یک سیستم تیکتینگ میز کمک خوب آورده شده است که شما باید هنگام ارزیابی سیستم‌های مختلف تیکتینگ موجود در بازار به دنبال آن باشید.

سرویس تیکتینگ

اتوماسیون تیکتینگ

اتوماسیون تیکتینگ برای هر سیستم میز خدمت‌، صرف نظر از صنعت‌، لازم و ضروری است. اتوماسیون می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد و به شما یادآوری کند که به تیکت‌ها پاسخ دهید، تعداد و گذشته تیکت‌ها برای یک کاربر خاص را به شما نشان دهد. این ویژگی بسیار قدرتمند است.

اطلاعات وضعیت SLA (قرارداد سطح خدمات)

اولین باری که کارمندان پشتیبانی به تیکت نگاه می‌کنند‌، سعی می‌کنند فوریت آن را بسنجند و در بین تیکت‌های دیگر اولویت بندی کنند. با داشتن اطلاعات SLA درست در سیستم تیکتینگ‌، اولویت‌بندی تیکت و جلوگیری از تخلفات SLA آسان‌تر است.

مقاله مرتبط: SLA چیست؟

برچسب‌های تیکت

این امکان، سازماندهی آسان تیکت را فراهم می‌کند و شما می‌توانید به سرعت مسائل رایج را مشاهده کنید. آنها همچنین می‌توانند با توصیه خودکار مقالات، دانشنامه را بسته به برچسب‌های اختصاص داده شده‌، به شما پیشنهاد کند.

الگوهای تیکت قابل برنامه‌ریزی

همه تیکت‌ها یکسان نیستند. سیستمی ‌را انتخاب کنید که در آن بتوانید چندین الگو ایجاد کنید که می‌توانند به صورت خودکار بارگیری شوند تا پاسخگویی به تیکت‌ها راحت‌تر شود. اگر تیکت چندین سئوال داشته باشد‌، این الگوها نیز می‌توانند در صورت لزوم ترکیب شوند.

صف‌های تیکت فردی

بسیاری از شرکت‌ها، یک صف تیکت دارند که به ترتیب به تیکت‌ها پاسخ می‌دهند. با صف‌های خاص‌، کارمندان شما می‌توانند تیکت‌های خود را برای کارایی بیشتر سازماندهی کنند و حتی می‌توانند به صف همکاران خود نگاه کنند تا ببینند چه کسی به کمک نیاز دارد.

گزینه‌های وضعیت تیکت قابل تنظیم

اطمینان حاصل کنید که سیستم تیکتینگی که دارید، گزینه‌های وضعیت زیادی دارد که می‌توانید آن را برای کسب و کار خود شخصی سازی کنید. در صورت تغییر وضعیت، می‌توان ایمیل‌ها را برای ارسال خودکار به مشتریان نیز فعال کرد.

اقدامات عمومی ‌و خصوصی در مورد تیکت‌ها

لازم نیست که همه مکالمات تیکت توسط مشتری مشاهده شود. شما باید مکالمات تیکت را بر حسب صلاح‌دید با اقدامات خصوصی در سیستم حفظ کنید تا زمانی که برای یک اقدام عمومی ‌مشتری آماده شوید.

مدیریت محصولات و موجودی کالا

مدیریت محصول و موجودی کالا، نجات‌دهنده هر شرکتی است که با محصولات فیزیکی یا مجازی سرو کار دارد. ردیابی این اطلاعات را می‌توان برای هر مشتری، مستقیماً در صفحه تیکت آنها نشان داده شود.

صفحات تیکت شخصی شده برای مشتری

هرچه کارمندان در مورد مشتری شما اطلاعات بیشتری داشته باشند‌، در حل مشکلات خود بهتر عمل می‌کنند. صفحات تیکت سفارشی می‌توانند اطلاعاتی از جمله میزان رضایت مشتری‌، تعداد تیکت باز شده و موارد دیگر را نشان دهند.

تیکت‌های مرتبط

بسیاری از مواقع، برخی از از تیکتها شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و سئوال و جواب آنها یکی است و جمع این گونه تیکتها، وقت بسیاری را از بخش پشتیبانی میگیرد. با استفاده از تیکت‌های مرتبط‌، جمع آوری این درخواست‌ها و پاسخگویی همزمان به آنها، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

انحراف تیکت

اگر کارمندان شما با شرایطی مواجه شوند که درخواست مشتری در بخش دانشنامه موجود است، نیازی نیست آنها را مجبور کنید که پیوند را در بخش دانشنامه پیدا کنند؛ کافیست در صفحه تیکت، قابلیت انحراف از تیکت را بزنید و پیوند مربوطه را ضمیمه کنید.

فرم ارسال تیکت قابل برنامه‌ریزی

اگرچه این قابلیت مستقیماً در سیستم تیکت میز راهنما نیست؛ اما انتخاب یک سرویس تیکتینگ پیشرفته که زمینه‌های سفارشی کردن را در فرم‌های تیکت مشتری فراهم کند، برای گرفتن اطلاعات مورد نیاز شما حیاتی است. این می‌تواند میزان سوالات اصلی، پیگیری و زمان حل تیکت را به شدت کاهش دهد.

به طور خلاصه‌، چندین ویژگی وجود دارد که میزهای راهنما باید در سیستم‌های تیکتینگ خود داشته باشند. از قوانین پیچیده اتوماسیون از پیش پیکربندی شده گرفته تا اطلاعات آسان صفحه تیکت. این سیستم‌ها می‌توانند هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کنند.

برای خواندن ادامه این مقاله، وارد سایت گامادسک شوید.

  • محمدحسین خان محمدی
  • ۰
  • ۰

پشتیبانی باکیفیت از مشتری از طریق چند کانال برای حفظ رضایت مشتری و مهمتر از آن‌، تکرار موفق در کسب و کار بسیار مهم است. این امر باعث وابستگی بیشتر شرکت‌ها به بهترین نرم‌افزار میز کمک می‌شود. کیفیت این نرم‌افزار بسیار مهم است و ارزش تحقیق شما قبل از خرید را دارد. این راهنما به شما کمک می‌کند دقیقاً به آنچه می‌خواهید و چگونگی یافتن آن برسید.

هلپ دسک

چه عواملی را باید قبل از خرید در نظر بگیرید؟

قبل از خرید نرم‌افزار پشتیبانی مشتری که متناسب با شرکت شما باشد‌، باید:

  • در مورد نیازهای خود تصمیم بگیرید
  • بودجه خود را مشخص کنید
  • نرم‌افزار را به صورت آزمایشی ارزیابی کنید
  • تأثیر آن را روی تیم خود را بسنجید.

در مورد نیازهای خود تصمیم بگیرید

برای تجزیه و تحلیل فرایندهای پشتیبانی فعلی خود وقت بگذارید:

  • شرکتی که از آن می‌خرید چه مدت فعالیت تجاری داشته است؟ هرچه عمر آنها بیشتر باشد‌، معتبرتر هستند.
  • زمان کار نرم‌افزارشان چقدر است؟
  • بخش‌هایی را که می‌خواهید اتوماسیون اعمال کنید و تعداد اضافی کارها را کم کنید‌، لیست کنید.
  • از بخش‌هایی که مشتری با شما تماس گرفته است، بازدید کنید (به عنوان مثال ایمیل‌، انجمن‌ها‌، شماره تلفن‌ها و غیره) و ببینید آیا می‌توانید چند مورد دیگر برای سهولت دسترسی اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که بعضی از برنامه‌های نرم‌افزاری Help Desk، تعدادی آپشن خاص را ارائه می‌دهند که شما مجبورید تحقیقات خود را انجام دهید تا بهترین مورد را انتخاب کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

وقتی آماده خرید نرم‌افزار Help Desk هستید‌، برنامه‌ای را انتخاب کنید که هم پایدار باشد و هم به شما امکان تجزیه و تحلیل را بدهد. همه چیزهای خوب، نیازی به گران بودن ندارند. شرکت شما حتی ممکن است با یک برنامه منبع باز بهتر عمل کند. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد خرید میز راهنما‌، ما یک چک لیست سریع برای شما جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • وقتی تعداد نفرات تیم خود را تعیین کردید‌، می‌توانید طرحی را انتخاب کنید که بیشتر ویژگی‌های مورد نیاز شما را با هزینه کم برای هر نفر ارائه دهد. اگرچه تازه با یک تیم کوچک کار خود را شروع می‌کنید‌، شاید بخواهید طرحی را پیدا کنید که بتواند استخدام‌های آینده را نیز در خود جای دهد.
  • کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید‌، تصمیم بگیرید که پشتیبانی از سیستم شما چقدر مهم است و هنگام تخصیص بودجه برای نرم‌افزار میز راهنما احتیاط کنید.
  • به یاد داشته باشید که برای اجرای نرم‌افزار میز راهنمای کار خود به یکپارچه‌سازی نیاز دارید و هزینه آن یکپارچه‌سازی را نیز در نظر بگیرید.
  • بررسی کنید که نرم‌افزاری که در نظر دارید با سایر برنامه‌هایی که برای اداره شرکت خود استفاده می‌کنید به خوبی کار می‌کند.

نرم‌افزار را به صورت آزمایشی ارزیابی کنید

میزهای راهنما ویژگی‌هایی مانند مدیریت اتوماتیک تیکت را تبلیغ می‌کنند. برخی از این برنامه‌ها، از برنامه‌های دیگر در مدیریت تیکت قدرتمندتر هستند. ببینید که قابلیت‌های ارائه شده با نیازهای شما مطابقت دارد:

  • با تعریف دامنه خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، شروع کنید.
  • محاسبه کنید که چقدر برای شما هزینه دارد.
  • یک محصول را بصورت رایگان امتحان کنید و ببینید آیا این محصول به خوبی با شرکت شما سازگار است یا خیر.
  • به مطالب آموزش محصولات دسترسی پیدا کنید و تمام ویژگیهای عملکردی را جست و جو کنید.

تأثیر میز راهنمای خود را بسنجید

هنگامی‌که ارزیابی کاملی انجام دادید‌، یک نرم‌افزار Help Desk خریداری کردید و به کار گرفتید‌، می‌خواهید بدانید که چگونه خدمات مشتری شما را ارتقا داده است. به این ترتیب می‌توانید تشخیص دهید که میز راهنما به طور موثر به هدف خود می‌رسد یا خیر. پیدا کردن پارامترهای تعیین کننده تأثیر در میز راهنمای شما چندان دشوار نیست:

  • به بازخورد مشتری توجه کنید.
  • یک برگه در مورد میانگین زمان پاسخ نماینده و میانگین مدت زمان تعاملات با مشتری داشته باشید.
  • میانگین زمان اولین پاسخ و کیفیت پاسخ به تیکت را یادداشت کنید.
  • قبل و بعد از اجرای SLAها و گردش کار‌، تعداد تیکت‌های معوقه را پیدا کنید.
  • تعداد تیکت‌های باز و مسائل تشدید شده را پیگیری کنید.

در هنگام انتخاب یک نرم‌افزار Help Desk خوب‌، فاکتورهای زیادی وارد عمل می‌شوند. یافتن یک برنامه جامع و همه فن حریف مشکل است. اگر نکاتی را که در بالا بیان شد در نظر بگیرید‌، در مسیر درست قرار خواهید گرفت.

منبع: گامادسک

  • محمدحسین خان محمدی