اخبار شرکت گامادسک (Help Desk)

اراده دهنده خدمات هلپ‌دسک

اخبار شرکت گامادسک (Help Desk)

اراده دهنده خدمات هلپ‌دسک

در اوایل سال 1389 بانک رفاه که یکی از مشتریان داده پردازی بود، در مورد سامانه گاما آگاه شده بود، از اینرو خواهان به کار گیری گاما برای مدیریت درخواستهای IT خود در سطح شعبه استفاده کند. با این که سامانه صرفا یک Ticketing بود و بخش تجهیزات، شناسنامه تجهیزات، و انبار قطعات هنوز در گاما ایجاد نشده بود، با توجه به تیم توانمندی که در اختیار داشتیم، به سرعت این بخشها را توسعه دادیم. خوشبختانه بانک رفاه هم اکنون یکی از مشتریان فعال و خوب ما در زمینه استفاده از گاما می‌باشد.

این ایده که نرم‌افزار مدیریت درخواستی که برای خودمان و رفع مشکل خودمان تولید کرده بودیم، توانسته بود در یکی از بانکهای کشور آن هم در سراسر کشور و در سطح شعب راه‌اندازی گردد، انرژی دوچندانی به ما برای ادامه راه داد. البته در این راه پر پیچ و خم حتما اشتباهاتی هم داشته‌ایم و ایمان داریم که مسیر کارآفرینی بجز پیمودن این راه دشوار اما زیبا نیست. در این مسیر است که ما رشد می‌کنیم و اعتقاد داریم که این هنوز اول راه است…

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 دشوار است که برای عملکرد بهتر کارکنان سازمان، رهبران (مدیران) آنها را عوض کنید. مطالعات مدیران و شرکتها به طور مداوم نشان می‌دهد که رهبری مؤثر، معیارهای داخلی مانند حفظ کارمندان و موارد بیرونی مانند عملکرد مالی را بهبود می‌بخشد.

 

تحقیقات ما در مورد رهبران نشان می‌دهد که مؤثرترین رهبران روی این موضوع تمرکز دارند:

نکات مدیریتی

  • همکاری با تیم‌ها، جستجوی ایده‌های اعضای تیم و درگیرکردن آنها در تصمیماتی که روی آنها تأثیر می‌گذارد.
  • شناخت کارمندان، به ویژه با فراخوان دادن دستاوردها و کمک به کارکنان برای پیشرفت در مشاغلشان.
  • الهام بخشیدن به کارمندان با نشان‌دادن اینکه رهبران شایسته، صادق و قابل اعتماد هستند.

بنابراین چگونه می‌توانید رهبران مانند این را در شرکت خود پرورش دهید؟

مهم‌ترین رفتارهای مربوط به مدیران بزرگ سازمان خود را مشخص کنید

در حالی که ویژگی‌های خاصی از اثربخشی مدیر در اکثر شرکت‌ها اعمال می‌شود، بینش واقعی ناشی از شناسایی رفتارهای منحصر به فرد است که به بهترین وجه به فرهنگ، نیازهای مشتری و اهداف استراتژیک سازمان شما تبدیل می‌شود. اول، مدیران درون سازمان خود را که روابط با اعتماد بالا ایجاد می‌کنند، شناسایی کنید. در اینجا، اطلاعات و نظرخواهی ازکارمندان، موثرتر هستند. با این مدیران مصاحبه کنید و از آنها بخواهید تا توضیح دهند که “چگونه”، آنچه انجام داده اند را، انجام دادند. از این اطلاعات برای شناسایی سه تا پنج رفتار استفاده کنید که یک محیط کاری عالی ایجاد می‌کنند و آن رفتارها را در سازمان خود به اشتراک بگذارید.

اعتماد ایجاد کنید

کارمندان زمانی از رهبران خود پیروی می‌کنند که به آنها اعتماد داشته باشند. آنها به مدیران اعتماد دارند زیرا معتقدند که آنها صالح، صادق و قابل اعتماد هستند. شما می‌توانید به سه طریق اعتماد به رهبری خود را القا کنید:

  • ایجاد اعتبار: کاری که می‌گویید را انجام دهید. اگر به کارمند خود قول یک پروژه یا یک فرصت یادگیری می‌دهید، به آن عمل کنید.
  • با احترام رفتار کنید: اطمینان داشته باشید که افراد شما، برای موفقیت آماده شده‌اند. آنها را با بهترین منابع و پشتیبانی‌ها، مسلح کنید.
  • تصمیمات منصفانه بگیرید: این مورد برای ایجاد اعتماد به مدیریت شما، اساسی است. اعتماد به نفس در اثربخشی مدیریتی شما، به‌ویژه در مورد تصمیمات ارتقاء و برای افراد متفاوت از شما (اعم از جنسیت، پیشینه نژادی یا تصدی) اساسی است.

یک همکار واقعی باشید

با تیم خود همکاری کنید تا بتوانید برنامه‌ها را ایجاد کرده و ایده‌های جدیدی را برپا کنید. این به معنای دستیابی به اجماع یا تصمیم‌گیری توسط رهبران نیست. ما در مورد همکاری واقعی صحبت می‌کنیم. همکاری خود را مانند موارد زیر بهبود ببخشید:

  • درگیر کردن تیم خود در تصمیماتی که بر آنها تأثیر می‌گذارد. قبل از تصمیم‌گیری، بازخورد خود را دریافت کنید. به عنوان مثال، رفتن به فضای اداری جدید و نگرانی‌هایی که در مورد تغییر وجود دارد را برطرف کنید.
  • به دنبال نظرات کارمندان در مورد مشکل بعدی که می‌خواهید حل کنید، باشید.
  • داشتن مکالمه منظم یک به یک و غیر رسمی مانند ناهارهای اتاق کار و یا صحبت‌کردن در جایی به غیر از محل کار.

این رفتارهای مدیریتی مؤثر باعث می‌شود تا کارمندان شما احساس کنند که ارزشمند و به نوبه خود، الهام بخش هستند و به بهترین وجه ممکن، کار خودشان را انجام می‌دهند.

شناخت کارمندان خود را به یک عادت تبدیل کنید

شناخت کارمندان به تک‌تک کارمندان نشان می‌دهد که سهم خود را می‌شناسند و قدردانی می‌کنند. مطالعه تعامل کارمندان توسط O.C. Tanner (شرکت تانر یک شرکت تولید کننده جوایز خرده‌فروشی و شرکتی در ایالات متحده است) نشان داد که شناخت شخصی، عامل اصلی پیشرفت کارکنان است. حتی بیشتر از پرداخت، تبلیغات، کار الهام بخش، آموزش یا استقلال.

چگونگی ارتقاء کارکنان خود را بازاندیشی کنید

اگر مدیریت یک تیم بزرگتر، تنها راه ارتقاء در شرکت شماست، ممکن است بخواهید روند ارتقاء خود را دوباره بررسی کنید. ممکن است برخی از افراد به عنوان یک فرد یا بخشی از یک تیم برای سازمان ارزش بیشتری داشته باشند. شرکت‌های هوشمند و مدیران مؤثر چندین راه موفقیت برای کارمندان ایجاد می‌کنند. مانند:

  • به افراد کمک کنید تا مسئولیت‌های جدیدی را بدست آورند و مهارت‌های خود را از طریق پروژه‌های جدید، حرکات جانبی و تکالیف کششی توسعه دهند.
  • در برنامه‌های توسعه کارمندان نقش فعالی داشته باشید.
  • کارمندان می‌توانند روش‌های اضافی به یک پروژه بیفزایند یا تخصص خود را در مورد چیزهایی خارج از مسئولیت‌های عمومی خود قرار دهند. پس مراقب باشید.

به روند عملکرد سنتی تلنگر بزنید

این موضوع عادی است که مدیران، کارمندان خود را ارزیابی و بازبینی کنند. اما مدیران عالی می‌خواهند بازخوردها را به هر دو روش انتقال دهند. آنها اطمینان می‌دهند که بررسی‌های کارکنانشان نه تنها به فرهنگ سازمانی، بلکه به اثربخشی مدیریت توجه می‌کند. در شرکت‌های دارای مجوز TM، کلیه کارمندان در بررسی اعتماد به نفس خود از هر پنج رفتار فوق، میزان مدیریت را ارزیابی می‌کنند. کارکنان بر رفتار مدیریت تأثیر می‌گذارند. این بازخورد معتبر، تصویری متفاوت از اثربخشی مدیریت را نشان می‌دهد. از امروز درک و بهبود کارآیی مدیریت خود را شروع کنید.

 

منبع: گامادسک

  • محمدحسین خان محمدی
  • ۰
  • ۰

آیا می‌دانید هزینه پشتیبانی کاربر نهایی، برای شما چقدر هزینه دارد؟ اگر ما فقط از پشتیبانی دسکتاپ IT استفاده کنیم، هزینه‌های پشتیبانی سطح 1 مشاغل را به طور متوسط ​​22 دلار و هزینه‌های سطح 2 به 84 دلار افزایش می‌دهند. زیرا تعداد بیشتری از افراد درگیر روند حل هستند.

گامادسک

از دیدگاه omnichannel، تیمهای پشتیبانی IT اکنون مسئولیت هزاران دستگاه از راه دور (دسک‌تاپ، موبایل، IOT و غیره) و تعداد زیادی کانال پشتیبانی را برعهده دارند:

 

علاوه بر این، هر ماه ده‌ها نسخه به‌روز می‌شوند. برخی از کاربران نهایی ممکن است خرابی سرویس‌ها را تجربه کنند. با افزایش حجم و پیچیدگی سؤالات پشتیبانی، تکیه بر کار دستی به تنهایی دیگر عملی نیست. پشتیبانی فنی از راه دور فقط یک قطعه از این معما است. برای کارآمدتر شدن و به حداکثر رساندن ارزش خدماتی که ارائه می‌دهید، وقت آن است که نحوه اتوماسیون مدیریت میز خدمات را در نظر بگیرید.

میز اتوماسیون تجاری برای خدمات شما

به طور متوسط، تیم‌های پشتیبانی داخلی شرکت Zendesk (یک شرکت نرم‌افزاری خدمات مشتری است) در هر ماه، 492 تیکت دریافت می‌کنند. واضح است که این تعداد برای صنایع مختلف در نوسان است و با سطح SLA شما هم بستگی دارد. هر زمان که کسب و کار شما دچار خاموشی نیم روزه و یا بدتر از آن شود، تعداد تیکت‌های پشتیبانی از پشت بام منزل شما عبور می‌کند. جای تعجب نیست که بطور متوسط ​​24.2 ساعت طول می‌کشد تا مشاغل بتوانند اولین پاسخی را برای تیکت پشتیبانی داخلی ارائه دهند.

اما مشتریان فقط وقتی مشکلی دارند، به شما رجوع نمی‌کنند. آنها همچنین در مورد به‌روزرسانی‌ها به کمک نیاز دارند. درخواست خدمات اضافی ارسال می‌کنند و از راه‌های دیگر با نام تجاری شما ارتباط برقرار می‌کنند.

براساس داده‌های HDI، یک کاربر متوسط ​​در صنعت فناوری پیشرفته 0.61 حادثه در ماه گزارش می‌دهد و 0.77 درخواست خدمات را تشکیل می‌دهد.

 

 

بنابراین چند نفر به تیم پشتیبانی IT خود نیاز دارید تا بتوانید حجم تیکت‌های ورودی را به طور موثر کنترل کنید؟ به گفته گارتنر، نسبت کاربر نهایی میز سرویس طلایی IT، هفتاد به 1 است. اما اگر داده‌های صنعت و بازخوردی را که توسط تیم‌های IT در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده است مرور کنید، متوجه خواهید شد که مشاغل معدودی موفق به رعایت این استاندارد هستند.

در حقیقت، برخی از مدیران میز خدمات از داشتن نسبت 800 به 1 خبر می‌دهند. شرکت‌های کوچکتر موفق به دستیابی به یک نسبت 30 به 1 می‌شوند که معیار صنعت خود را تعیین می‌کنند. با این حال، میز سرویس IT خدمات متوسط ​​به کاربر 200 به 1 است. چرا؟

 

استخدام و حفظ تیم های واجد شرایط IT برای پشتیبانی همچنان یک چالش برای تجارت محسوب می‌شود. بنابراین به جای اینکه تیم خود را بزرگ کنید و هزینه‌های سربار را افزایش دهید، با کمک فناوری کارایی کارکنان خود را افزایش دهید و این جایی است که اتوماسیون میز خدمات به چشم می‌خورد.

مزایای میز خدمات و اتوماسیون پشتیبانی

فرآیندهای کم‌‌ارزش را حذف کرده و هزینه‌های پشتیبانی را کاهش دهید. نرم‌افزار اتوماسیون پشتیبانی می‌تواند ارتباطات دریافتی را ساده‌تر کرده و به تیم شما کمک کند تا از انجام کارهای اضافی که زمان تولید دارند، جلوگیری کند. سیستم‌های هوشمند می‌توانند کارهای روزمره را برطرف کنند. در حالی که مهندسین شما بر روی مسائل جدی‌تر متمرکز هستند.

دید انتهایی به انتها. در مورد عملکرد سطح خدمات خود اطلاعات دقیقی کسب کنید و درک کنید که چه موقع و چرا تنگناها رخ می‌دهد. سپس داده‌های تازه بدست آمده می‌توانند برای بهبود عملکرد تیم شما استفاده شوند. مشاغلی که برای ردیابی عملکرد تیم پشتیبانی خود به آنالیزها متکی هستند، به طور متوسط ​​16 درصد زمان قطعنامه خود را کاهش می‌دهند.

بهره وری بیشتر. جابجایی به راه حل‌های خودکار منجر به افزایش 50٪ یا بیشتر در بهره‌وری می‌شود. فرآیندهای دستی مستعد خطا بی‌عیب و نقص می‌شوند و تیم شما می‌تواند به جای تلاش برای گرفتن اشتباهات گران قیمت، کارهای اصلی خود را سریعتر انجام دهد.

تجربه مشتری برتر. پشتیبانی عالی منجر به فروش بیشتر می‌شود. 62٪ از مشتریان B2B و 42٪ از مشتریان B2C از خرید بیشتر پس از یک تجربه پشتیبانی مثبت خبر دادند. به ترتیب 66 درصد و 52 درصد پس از تعامل منفی خدمات با مشتریان، خرید و فروش از یک شرکت را متوقف کردند.

مزایای اضافی برای خودکار کردن میزهای سرویس IT

  • افزایش سرعت اجرا. با ایجاد یک تجربه پشتیبانی omnichannel متشکل از نرم‌افزار، تیم‌های انسانی و پورتال‌های سلف سرویس، می‌توانید بدون تخلیه بودجه خود، پشتیبانی واقعی 7 روز هفته 24 ساعته ارائه دهید.
  • انعطاف پذیری بیشتری کسب کنید. ایجاد و اجرای شیوه‌های جدید مبتنی بر اتوماسیون آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از آموزش کارمندان خود برای انجام کارها “روش دستی جدید” است.
  • شادی تیم پشتیبانی خود را بهبود ببخشید. صنعت پشتیبانی مشتری، گردش مالی فوق‌العاده بالایی دارد. پیدا کردن یک متخصص اختصاصی از قبل، چالش برانگیز است. در آغوش گرفتن این به شما کمک می‌کند بهترین استعداد را حفظ کنید و روحیه آنها را بالا نگه دارید.

اتوماسیون میز خدمات اولین قدم به سمت اتوماسیون فناوری اطلاعات در مقیاس بزرگتر است. با هدف بهبود عملکرد تیم‌های شما در سطح شرکت، شما می‌توانید با جابجایی به زیرساخت‌های ابری، فرآیندهای سوار شدن مشتری را بهبود ببخشید و به جای اینکه یک متخصص انجام دهد، تنظیم حساب آنها را خودکار کنید.

میزهای خدمات اصلی باید به صورت خودکار باشند

پردازش تیکت ورودی نیاز به مداخله انسان در مرحله اولیه پشتیبانی را کاهش دهید. این نرم‌افزار می‌تواند دسته بندی تیکت‌‌ها را انجام دهد و مسیریابی مجدد را به بخش‌های مناسب با دقت و کارایی بالاتر نسبت به کارگر پشتیبانی فنی متوسط ​​شما انجام دهد.

با استفاده از JIRA (یکی از ابزارهای مورد علاقه IT) شما همچنین می‌توانید به طور خودکار درخواست‌های ایمیل را الویت‌بندی کنید و تمام پیام‌های دریافتی را بر اساس محتوای آنها طبقه‌بندی کنید. به عنوان مثال، هنگامی که یک مشتری درباره “تغییر رمز عبور” پیام می‌دهد، این ابزار به طور خودکار درخواست را به عنوان “امنیت” طبقه‌بندی می‌کند و ایمیل را به شخص صحیح هدایت می‌کند.

مدیریت به‌روز‌رسانی مشتری. می‌توانید برای ارسال به‌روزرسانی‌های به‌موقع در مورد وضعیت تیکت یا درخواست آنها، قوانین خاصی را برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، در شرکت Fintech، می‌توانید کارت‌های اعتباری جدیدی که صادر می‌شود را پیگیری کنید و به مشتریان اطلاع دهید که چه مدت باید منتظر بمانند تا اینکه کارت آنها به دستشان برسد. به عنوان مثال، کارت شما 5 روز کاری طول میکشد تا به دست شما برسد.

با آگاهی دادن به کاربران خود در مورد فرآیندهای داخلی، تعداد سؤالاتی را که در مورد چیزهای بی‌اهمیت به تیم خود ارسال می‌کنید را کاهش می‌دهید.

انطباق SLA. هشدارهای ویژه‌ای را برای مواردی که با SLA شما در تضاد هستند تنظیم کنید تا تیم شما بتواند سریعاً اقدام کند. چنین تیکت‌هایی باید بطور خودکار به بالاترین وضعیت اولویت رسیده و به یک متخصص و مدیریت ارشد مربوط ارسال شوند.

اندازه‌گیری بهره‌وری. به جای جمع‌آوری معیارهای دستی به صورت دستی، 360 عملکرد از تیم خود را از طریق یک داشبورد دریافت کنید. می‌توانید (باید) داده‌های زیر را جمع‌آوری کنید:

  • متوسط ​​سرعت برای پاسخ دادن
  • میانگین زمان پاسخ با کیفیت بالا (برای انواع تیکت‌های مختلف)
  • هزینه برای هر ایمیل
  • کیفیت پاسخ اولین تماس
  • تعداد حوادث به صورت ماهانه و هفتگی ثبت شده است
  • تعداد درخواست‌های خدماتی که به صورت ماهانه / هفتگی وارد شده‌اند
  • میزان درصد افزایش یافته یک مشکل
  • نرخ انطباق SLA
 

برای اعضای مختلف، می‌توانید داشبورد سفارشی تنظیم کنید. مدیران پشتیبانی میز خدمات می‌توانند نمای دقیق‌تری از عملکرد افراد دریافت کنند. در حالی که مدیران می‌توانند یک عکس فوری از داده‌های اصلی دریافت کنند.

کارهای معمول و تکراری. بخش های فناوری اطلاعات 30٪ از وقت خود را صرف کارهای اساسی با ارزش پایین می‌کنند و 13٪ از متخصصان فناوری اطلاعات این وظایف را اتلاف وقت کامل می‌دانند. با استفاده از اتوماسیون (رباتیک یا غیر رباتیک) برای چنین فرآیندهایی، شما به یکباره با مشکل روبرو می‌شوید. زمان حل مسئله را برای حوادث ساده تسریع کنید و ناامیدی تیم IT خود را کاهش دهید. همانطور که همه ما می‌دانیم، کارکنان خوشحال کارمندان مولد هستند.

یکی از ایده‌های جدید برای اتوماسیون میز خدمات فناوری اطلاعات، اتوماسیون فرایند رباتیک است. رباتهای RPA، با یادگیری ماشین، می‌توانند از تعامل انسان تقلید کرده و در طی چند ثانیه، با پرس و جوهای مختلف، مقابله کنند. از RPA می‌توان برای اتوماسیون کارهایی مانند:

  • نصب احراز هویت چند عاملی
  • تنظیم مجدد رمز عبور
  • تأیید امنیتی برای باز کردن قفل حساب
  • سرور مجازی و تأمین منابع برای کاربران جدید
  • تنظیمات امنیت سایبری برای گروه‌های مختلف کاربر.

نمایندگان شما می‌توانند از نرم‌افزاری برای خودکارسازی تمام این درخواست‌ها و تأیید تیکت برای چنین درخواست‌هایی استفاده کنند.

بسته شدن تیکت‌ها. برخی از درخواست‌های خدمات ممکن است مدت زمان طولانی را انجام دهند. اما اجازه ندهید که آنها فقط در آنجا بنشینند و معیارهای شما را خراب کنند. با استفاده از نرم‌افزار سرویس میز، می‌توانید تیکت‌هایی را که توسط مشتری به‌روز نشده اند، در یک بازه زمانی مشخص ببندید و اگر آن شخص تصمیم گرفت مکالمه را ادامه دهد، نرم‌افزار شما می‌تواند بطور خودکار تیکت را مجدداً باز کند. با این کار، یک نماینده پشتیبانی جدید اختصاص داده‌اید و سطح اولویت مناسبی را تعیین کردید.

 

ادامه این مقاله را می‌توانید در نرم افزار ITSM گاما مطلاعه فرمایید:

 

  • محمدحسین خان محمدی